Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Meldinger

TOPIC: Juleferie og havørred

Juleferie og havørred 9 months 1 day ago #8209

• Jon Honum
  • Jon Honum's Avatar
  • Thank you received: 1
Endelig blev det juleferie og jeg fik presset en ekstra kysttur ind i onsdags. Ja jeg var nærmest nødt til det da jeg havde fået lovet fruen og et vennepar at jeg leverede varmrøget havørred til forret i nytårsmenuen, og efter halvanden måned uden fiskeri pga. skiftevis egen og børns sygdom, fulgt op med tre nulture på det seneste så var der pludselig pres på :laugh:

Jeg fiskede på nord Stevns/Køge Bugt og det startede skidt med mødet med en anden fluefisker der indstillede fiskeriet som jeg kom kl. 10:30. Han havde været der siden det første lys og kunne fortælle at der absolut intet havde været og ligeså havde en af de lokalkendte spindefiskere som stod lidt nede af kysten mod vest heller intet mærket.
Jeg gik i stedet mod øst hvor der er et par spots jeg før har haft held med. På første spot mærkede jeg intet, så da det var fisket igennem bevægede jeg mig videre til næste spot...kl. var ved at være 12:00 og netop som jeg nærmede mig "hotspottet" på en pynt faldt hugget. Et øjeblik var jeg i tvivl om jeg havde ramt bund for det var bare tungt og dødt, men så satte den i gang, et par hårde slag med hovedet og så fuld fart mod overfladen og helt fri af vandet i fin luft akrobatik...en skinnende sølvblank fisk omkring halvmeteren, yes :) Den fightede hårdt men ikke længe...det kolde vand begynder at sætte sit præg. Ganske sikkert kunne jeg lande fisken og sikre at stoltheden er intakt når nytårsmenuen skal serveres. Kontrolmålingen viste 53cm og konditionsfaktor på 1,07.

Selvportræt på kysten med mobil balancerende på sten er ikke det nemmeste men sådan er det når man er alene.

20161221_114016.jpg

Jeg fiskede videre til kl. 16 dog uden at finde flere fisk, men det betød intet...dagen var reddet længe forinden og smilet var intakt!
Last Edit: 9 months 15 hours ago by Jon Honum.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Svein

Juleferie og havørred 9 months 1 day ago #8210

Fedt med en dugfrisk rapport.
Og tillykke med fangsten.

I øvrigt om du hører andre har fisket i timevis uden fangst , kan der sagtens være masser af fisk.
(det viser kamerraet ofte)
Og de fisk venter måske lige netop på, at få serveret DIN flue :-)

Juleferie og havørred 9 months 1 day ago #8211

• Mik Olsson
  • Mik Olsson's Avatar
  • Thank you received: 6
Hej Jon, dejlig historie og meget smuk fisk :) tillykke med den.
vh mik

Juleferie og havørred 8 months 4 weeks ago #8214

Tillykke med fisken Jan.

Dejlige proportioner den har :) de vinter fisk har bare sådan en flot blank farve :)

Det er næsten ærgerligt du fangede den så hurtigt. Sådan et løfte kunne ellers have givet fiskefripas hele julen :laugh:

Røger du den selv eller får du det gjort ude i byen.
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land
Last Edit: 8 months 4 weeks ago by Anders Schultz.

Juleferie og havørred 8 months 4 weeks ago #8215

• Jon Honum
  • Jon Honum's Avatar
  • Thank you received: 1
Varmrøgning klarer jeg selv i en Weber Smokey Mountain. Koldrøgning har jeg endnu ikke ture kaste mig ud i selv :)

Juleferie og havørred 8 months 1 week ago #8224

Tillykke med den flotte fisk
Nu er målet 3 multer på én dag...

Begivenheder

#Kunena img { max-width: 640px !important; }