Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Meldinger

TOPIC: Vintersølv

Vintersølv 9 months 1 week ago #8192

Overskriften er sigende nok, selvom denne lille rapport IKKE er krydret med hverken
Billeder eller videoklip.
Efter mange måneders inaktivitet var det tid til at starte sæsonen efter de blanke.
Anders var min trofaste makker, og garanti for godt selskab.
Vi var tidligt afsted og ramte kysten da det spæde lys brød frem.
Foran os , lå kilometervis af lækkert kyststræk.
Jeg havde til forandring mere mod på at fiske end filme, så kameraerne var med, men blev ikke taget i brug.
Efter 2 forsigtige hug, fik jeg fast fisk, og en sølvblanke raket strøg ud af vandet et par gange, for efterfølgende at danse henover overfladen. Det var tydeligvis ingen kæmpe, men den sled og slæbte,
Og var ikke lige til at hive ind. Den var nok bare 45cm men med et stort haleror ( i forhold til fiskens størrelse) , den burde være en hjemtager, men var noget tynd, så blev forsigtigt afkroget.
Pralebillede blev ikke priorteret.
Pongo kan stadig.
Anders fiskede stabilt dagen igennem, og fik vist 5 måske 6 blanke, som alle røg retur i baljen.
Jeg havde et enkelt hug mere , føles som en "bedre" fisk men blev ikke hængende.
Min landingsrate i forhold til hug, var ikke god, måske fluen, krogen, måske den utrænede fisker :-)
Anders havde (som sædvanlig) en super statistik vedr. Krogning med "Guldbassen"
Vi nåede vist små 4 km kyst, perfekt vejr med vind, bølger og dønninger.
The administrator has disabled public write access.

Vintersølv 9 months 1 week ago #8194

• Mik Olsson
  • Mik Olsson's Avatar
  • Thank you received: 6
Godt at læse du har fundet tid til fluestangen igen :)
vh mik

Vintersølv 9 months 1 week ago #8196

Ja det var en super tur :)

Vi fik virkeligt fisket noget kyst af i går.

Dejligt med det gode selskab. Det var værdsat og længe ventet :)

Ud over det du nævner nedenfor fik vi også besøg af hr. Sæl og som så ofte før gik der ikke mere end to kast efter han dukkede op, så var der fast fisk :) når bare han bliver lidt ude, så er han garanti for at fiskene kommer indenfor kasteafstand. På hjemturen mod bilen så vi også fru. Ørn.

Jo den tur havde det hele...
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land

Begivenheder

#Kunena img { max-width: 640px !important; }