Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Meldinger

EMNE: Vinterfisk eller hvad vi kalder dem.

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 4 dage siden #8175

.
.
Vækkeuret ringede kl. 06.00 i morges, men efter en uge på uddannelse og rejse til Tyskland valgte jeg at lægge mig på den anden side og lukke øjnene igen for senere at tage morgenmaden med familien :)

Det var hyggeligt at have weekendmorgenen sammen med familien og da der samtidig var en del gøremål med arbejdet, var valget egenligt fornuftigt.

Da der var tyndet ud i opgaverne og fruen samtidig bekendgjorde hun ville tage til cosmotolog og senere på julemarked var det sådan set ikke en stor opgave at overtale mig selv til lidt forkælelse i form af en tur på kysten.

Jeg regende ud jeg lige kunne nå en time eller måske lidt mere inden det blev mørkt, men jeg elsker jo netop de korte intensive ture, så det passede godt.

Da jeg ankom til vandet, var forholdene lige som de skulle være. Dovne dønninger der langsomt rullede ind mod kysten og enkelte gange blev de tilpas høje til at de brækkede. Helt perfekte forhold og strækket så endda ud til ikke at have været fisket hele dagen selvom jeg var ankommet sent.

Med den sparsomme tid var det bare om at komme i gang. Selv om vinden kom lidt fra den forkerte side kørte kastene bare og jeg var rigtigt kommet i "flow". Efter en halv times vadende fiskeri kom det forløsende hug. Hugget kom lige i et indtag og et halvt sekund senere var linen på vej ud af stangøjerne, hvis det ikke var fordi jeg klemte linen mod stangen med pegefinger og langemand ;) Det fik så fisken til at fare ud af vandet i tre vilde hop, hvor den næsten dansede på halen hen over overfladen. Herefter fik den lov til at tage line til den ikke gad mere. At den havde fået lov til at løbe fik den til at være lidt mere medgørlig - den hoppede i hvert fald ikke mere. Efter flere rigtigt gode udløb og dunken med hovedet for at komme fri kunne jeg kane en lidt træt fisk på land. Efter landingen blev det klart at fisken for den sags skyld kunne have hoppet her fra og til månen, krogen ville ikke have sluppet. Begge krogarme solidt plantet i tungen. den Kamasan B270 krog er bare driftssikker.

Fiskene på denne årstid er, som jeg tidligere har skrevet, bare fantastisk flotte og velproportionerede. Denne ingen undtagelse. Spejl blank, løse skel, 60 cm og 1,25 i kondifaktor :)

Så behøver man faktisk ikke mere, men jeg fik da en mere lige inden det var lukketid. Den var 45 cm og kæmpede faktisk godt, men i forhold til den anden var det selvfølgeligt lidt mere tamt. Den fik sin frihed med besked om at blive samme størrelse som den anden og derefter vende retur :)

Jeg måtte sande jeg kun havde fået 45 minutter ved vandet, men hvad gør det med sådanne oplevelser :)

Begge fisk tog selvfølgelig en Guldbasse fisket i bestemte ryk :)

IMG_0592.jpg
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land
Sidste redigering: 1 år 4 dage siden af Anders Schultz.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Torben Meldgaard

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 4 dage siden #8176

Tillykke med den fine fisk Anders. Rigtig flotte proportioner.

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 4 dage siden #8177

Uhaa, perfekt fisk!! tillykke :woohoo:

;) Peter

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 4 dage siden #8178

• Jon Honum
  • Jon Honum's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Modtagne Tak: 1
Smuk fisk, tillykke med den dejlige tur Anders - sådan en ville jeg gerne snart have - synes næsten kun jeg finder undermålere for tiden :)

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 4 dage siden #8179

Tillykke med den smukke fisk dig og guldbasse kan bare det der

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 3 dage siden #8180

Ja det har været et godt år for mig indtil nu.

Har forlængst rundet de 100 fisk i hånden og har fanget fisk over 80cm og haft bonanzafiskeri også. Det bedste er at jeg havde min sidste nul-tur engang i foråret og kan ikke engang huske præcis datoen.

Guldbassen har været en sikker flue i år og her på det sidste er jeg blevet opfordret til at lave lidt statistik. Jeg har haft 28 kontakter, 27 krogede og 26 fisk i hånden på de sidste 6 ture. Jeg synes selv det er ret overbevisende krogningsprocent i en ofte svær periode fiskemæssigt.

Jon : den kommer nok snart. De mindre fisk er i overtal og de mest hugvillige. Det er nu du skal tænke ud af boksen og bryde dit sædvanlige mønster. Det er ofte der jeg henter de største overraskelser. Fisken i denne tråd ingen undtagelse
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land

Vinterfisk eller hvad vi kalder dem. 1 år 1 time siden #8182

flot fisk :) det er vel det man kalder effektivt fiskeri B)

Begivenheder

#Kunena img { max-width: 640px !important; }