Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Meldinger

EMNE: forårs sølv

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7876

Så kom der en fin forårsfisk på bordet :) Børnene fandt ud af at de løse skæl var af det pureste sølv, de samlede derfor alt sølvet i et lille marmeladeglas (= fiskeskæl i hele hytten, +et skæl i min morgenmad :sick: ).

Smuk fisk på 64cm, 15min senere mistede jeg en af samme kaliber. En ellers trang dag med mange km i benene.

;) Peter

IMG_4751.jpg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7878

Ohhhh - lækker fisk. Tillykke med den ;-)

/Torben
Læs om mit kystfluefiskeri på seatrouting.com

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7879

Flot fisk.. er den taget her til morgen, på din nye stang? (jeg går ud fra at, du fandt en løsning på dit stang problem)

Forårs stund har g... hmm.. sølv i mund.. :cheer:

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7880

Super flot fisk.
De flittige :cheer: belønnes

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7882

• Jon Honum
  • Jon Honum's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Modtagne Tak: 1
Tillykke Peter, lækker fisk! :D

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7883

Tillykke med sølvfisken, Peter.
Nu er målet 3 multer på én dag...

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7884

Michael Dobel skrev:
Flot fisk.. er den taget her til morgen, på din nye stang? (jeg går ud fra at, du fandt en løsning på dit stang problem)

Fisken er fra igår,,, Jeg har desværre endnu ikke fundet en værdig afløser til ANT'en :( Fisken er taget på reserve-kone-stangen,,, altså konens- eller reservestangen og IKKE reservekonens stang :P

;) Peter

forårs sølv 2 år 3 måneder siden #7885

ha ha.....ja man skal dæleme passe på sit sprogvalg/formulering :laugh:
Anyway........flot fisk
Hug nu for sat........ da!!!
Sidste redigering: 2 år 3 måneder siden af Thomas Pipper.

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7895

Flot fisk Tillykke med den

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7903

Hrmm, ja, ikke alt forårs sølv er lige nyslået.

I går, sidste dag ind påsken rammer kysterne, måtte jeg et hurtigt smut på kysten. To timer blev det til inden solen gik ned. Hurtigt fik jeg en fisk på halvmeteren, den ver meget slank og havde været i nærkontakt med en skarv, den blev naturligvis hurtig genudsat. Senere får jeg et rigtigt god hug på 40cm vand og en god lang fight går i gang. Til slut får jeg fat i nakken på dyret. STOR FISK!!! I min adrenalin rus afliver jeg hurtigt fisken. Umildbart efter kan jeg godt se at proportionerne ikke er optimale. Jeg har aflivet en nedgænger :( 30% mere sul på kroppen kunne den godt klare, ØV!!! Anyway, ny PR på 78cm, men med en meget dårlig bismag :blush:

sorry, forhåbentligt var det lærepeng, og næste gang vil jeg kunne ta en ordentlig vurdering og genudsætte sådan en fisk.

God Påske. K&B
;) Peter

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7906

Tillykke med fisken Peter.

30 % mere sul er selvfølgelig en del, så spændende om fisken kan spises.

Jeg tror vi alle kan kende den følelse du har haft og i starten af min fiskekarriere ;), var jeg også benovet med adrenalin i blodet og havde lidt svært ved at vurdere (holde slåarmen i ro), når fisken kom ind, men det er jeg nu kommet over og har generelt stor optur over at udsætte både de store og mindre fisk. Man skal også huske på, at en hjemtaget fisk er en hjemtaget fisk, uanset om den er faller eller blank, bestandmæssigt betyder det intet.

K&B
Anders
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7907

Jeps,,, Fisken blev tynede og grimmere i takt med at adrenalinen forlod kroppen :blink: Den skal nok blive nydt, den ryger snart til koldrøgning.

Havde en overnatning i lavuen med familien på Møn, fik to timers fiskeri i går morges, hvor det lykkeds mig at stemple tre fisk, den største på knapt 50cm, alle stål blanke og i topform og alle genudsat :)

;) Peter

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7908

UH - den kan jeg godt genkende Peter. Jeg løb også ind i i en i samme størrelse. Fint blank men kun 4,3 kg. Jeg havde dog nået at observere at den kunne bruge noget mere tid i havet, men da jeg havde siddet med blodrevne fingre (peangen havde fået olie og lå naturligvis hjemme i værkstedet) dybt begravet i kæften på et minuts tid - uden at få fluen ud - fik den dødsstødet. Den viste sig at være massivt ramt af bændelorm, så om den nogensinde ville komme i superkondi vil jeg betvivle.

Vi må se om ikke foråret kan bringe os nogle fisk i samme længde, men over 5 kg ;-)

mvh Torben
Læs om mit kystfluefiskeri på seatrouting.com

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7910

• Mik Olsson
  • Mik Olsson's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Modtagne Tak: 6
Dejlig forårsdag på sydsiden af Vellerupvig. Flue: kobberbasse med lidt guld str.10/ dobbelt
IMG_0398.jpg
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden af Mik Olsson.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Thomas Pipper, Michael Jørgensen

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7914

Dæleme en flot fisk, Mik.
Nu er målet 3 multer på én dag...

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7920

• Jon Honum
  • IKKE ONLINE
Var ude og nyde foråret langs den hjemlige kyst på Stevns til formiddag...det blev til tre sølvblanke fisk over målet i hænderne hvoraf to "fik lov" at komme med hjem...skønt rigtigt at få gang i fluefiskeriet...there is no going back now :laugh:
20160401_131535.jpg

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7921

Tillykke med fangsten - Nice - Bare det var mig .... men det kræver jo at man ta'r afsted ik' .... forhåbentligt i slutningen af april - længe til.... - go vinkel på billedet...
Michael J

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7923

Tillykke med de flotte fisk!! :) Dejliget med friske rapporter,,, der må da være andre der har været ude og vifte med kæppen i og omkring påske??

;) Peter

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7937

• Mik Olsson
  • IKKE ONLINE
Var en tur på knudshoved, fiskede ved skydebanerne, en del fisk i overfladen. Højvande, østgående strøm, ingen drivende ålegræs det meste af dagen. Flue: en rød/ orange sag str.10/ dobbelt/ der kunne holde til 8 fisk, så var den skraldet for alt. Foto: fisken under 40- støvlen str.44- den stod der et lille minut efter jeg havde afkroget den.
IMG_0407.jpg
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden af Mik Olsson.

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7946

Fik stemplet endnu en fin blankfisk idag på 65cm, denne gang var det Nordkysten der kunne levere,,,

;-) Peter

IMG_4810.jpg

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7947

• Mik Olsson
  • IKKE ONLINE
Hej Peter, det køre for dig dette forår,tillykke med den smukke fisk :)
Vh mik

forårs sølv 2 år 2 måneder siden #7949

• Jon Honum
  • IKKE ONLINE
Flot fisk Peter, tillykke!! :D

Begivenheder

Seneste artikler

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/kystfluefiskeren.dk/public_html/modules/mod_zaragozalatestnews/helper.php on line 146

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/kystfluefiskeren.dk/public_html/modules/mod_zaragozalatestnews/helper.php on line 146

#Kunena img { max-width: 640px !important; }