Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Meldinger

EMNE: lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig

lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig 2 år 6 måneder siden #7801

• Mik Olsson
  • Mik Olsson's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Modtagne Tak: 6
Hej- havde en dejlig oplevelse her til aften i mørkningen. Vindstille, olie glat vand tæt på frysepunktet, sådan lidt "fedtet". Fiskene gik inde på knædybt vand og markerede sig hist og her i overfladen. Hvad de gik efter fandt jeg ikke ud af. Så hverken mysis, kutlinger eller tanglopper. Fik overlistet en enkelt UM på en kobber-/guldbasse str. 10. Et flydende skydehoved på 18gr. "larmer" vel meget i overfladen under sådanne forhold., evt årsagen til udeblivende hug/fangst. Virkeligt godt at se fiskene og kaste til dem :)
Hvad med Jer?
Er det "kun" Raymond der kan finde fisk eller er hele vest sjælland ud og feste pga en afgående miljøminister og en snarlig ny kommende der ikke er en meter bredzone bedre end den forrige :S
vh mik
Sidste redigering: 2 år 6 måneder siden af Mik Olsson.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig 2 år 6 måneder siden #7802

Hej Mik, jo jeg fik brudt den onde cirkel af alt for mange 0-ture torsdag, hvor det lykkkedes meg at overliste en fin blank på 44cm. I går skyndte jeg mig tilbage til pladsen efter arbejde, ti minutter skulle der til og en 1/2 meter fisk var kroget. Skønt!

;) Peter

IMG_4717.jpg

lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig 2 år 6 måneder siden #7806

• Mik Olsson
  • Mik Olsson's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Modtagne Tak: 6
Hej Peter, Fedt du kan finde fiskene og de vil bide på. Tillykke med de smukke ørred.
Håber selv på at jeg kan fange et par stykker jeg kan grave til påskefrokosten.
vh mik

lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig 2 år 6 måneder siden #7810

Der er mange andre end mig der finder fiskene, og de andre fanger dem også

lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig 2 år 6 måneder siden #7811

Der er mange andre end mig der finder fiskene, og de andre fanger dem også.

Fødeemner?
Jeg kan forsikre om at både fjord og kyst vrimler med fødeemner.
Det er lige fra diverse kutlinger, ålekvabbe og stenbideryngel, hundestejler, forskellige rejer, og
Der er også tobiser (dog ikke i de helt vilde mængder) og så ikke at glemme børsteormene.
Jeg har i år hørt rigtig mange sige, det er for tidligt, for koldt og bla bla.
De har været der et godt stykke tid nu.

Det er med fødeemner som med fisk........ser fiskeren dem ikke.....så er der ikke......

lidt nyt fra sydpynten af Vellerup vig 2 år 6 måneder siden #7821

Så sandt så sandt Raymond. Vi ser kun en brøkdel af det, der er i vandet.

Jeg har også været "heldig" at finde fiskene på det seneste. Det fedeste når der er fisk, som viser sig, man kaster til dem og de tager fluen ;)

Dem på billedet var alle fisk som viste sig.

fisk_feb2016.jpg
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land
Sidste redigering: 2 år 6 måneder siden af Anders Schultz.

Begivenheder

Seneste artikler

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/kystfluefiskeren.dk/public_html/modules/mod_zaragozalatestnews/helper.php on line 146

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/kystfluefiskeren.dk/public_html/modules/mod_zaragozalatestnews/helper.php on line 146

#Kunena img { max-width: 640px !important; }