Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Meldinger

EMNE: Bonanza på kysten

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4093

Min gode ven Anders "Kystfisken" og jeg havde begge taget fri fra job i dag.

Anders dog kun nogen timer , så han havde meldt sig kampklar , fra tidlig morgen og til ca kl 10......det skulle han komme til at fortryde , en lille smule.

Vi startede da det første spæde lys kom frem. Vores forventninger var aboslut på det laveste, grunde den kolde vandtemp. Vi fiskede vel ca 70m fra hinanden og allerede i 3 kast får Anders kontakt på fluen. Fedt , så er turen da allerede en succes. En målsfisk kommer ind og vende.

Jeg afsøger et stykke længere væk fra Anders, uden held. Trækker tilbage for at se om der sker noget. Får lagt fluen ud over et mørkt tangbælte og får flex, "yes" så har vi begge fået fisk....men den hopper af på vej ind. Pokkers...

Herfra er hele turen lidt tåget for mig, og jeg vil forsøge at beskrive hvad jeg kan huske. Jeg få hug meget hurtigt igen , og 2 fisk vælger at slå sig af på vej ind. Så lander jeg en målsfisk der sendes retur. Jeg husker ikke hvad Anders lander og /eller mister imens.

Og så kommer der mere gods i. Den tager langt ude, og jeg giver solidt modhug. Denne fisk ser god ud. Jeg er lidt nervøs vedr. krogholdet, men uden grund. Rejefluen sidder solidt i saksen. Super flot vinterfisk , og skællene raslede bare af.

Vi fisker begge videre og får masser af hug, fisk der hopper af på vej ind, og der bliver også landet en del fisk , og alle vurderer jeg til mellem 40 og op til max 50. (ja måske er det bare 46-47 men jeg er lidt i en rus)

Da klokken er 10 må Anders , modvilligt stoppe. Status på daværende tidspunkt er genudsat tilsammen vel ca 12 fisk, flere mistede, og Anders hjemtog en, og jeg havde 2 liggende. Alle 3 flotte vinterfisk noget over 50cm. Især den ene af mine , høj og tyk.

Farvel til Anders, og jeg så lidt på min flue. Ingen ben, øjne , rib. En kæmpe nullermand og knuder på forfangsspidsen. Nu var det pausetid, og nyt forfang , samt frisk rejeflue. For pokker , det her vanvittige fiskeri fortsatte.

Jeg nappede rigtig mange fisk, og hjemtog 2 mere. Flere mistede fisk , og masser af hug. Jeg stoppede da jeg havde været i gang 4 -4,5 timer. Der var stadig fisk på pladsen, men jeg kunne ikke mere. Tænk at skulle sige det, med alle de sure timer på kysterne uden fisk eller kontakt.

Min hukommelse får det til 19 landede fisk! 15 genudsat , og jeg tror ikke der var en eneste undermåler iblandt. Den bedste fight var en flot blankfisk tæt på de 50cm, som leverede flere udløb og flotte spring. Den kom ind og vende , så den svømmer der endnu :)

Tak til Anders for en uforglemmelig dag, der nok ikke lige bliver matchet foreløbig.

r1.jpg

r2.jpg

r3.jpg

Nu er den "spicet" lidt op :-)
Sidste redigering: 9 måneder 3 uger siden af Raymond Holm.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4094

Fantastisk Raymond. Det giver sgu varmen.
Nu er målet 3 multer på én dag...

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4095

Ja for hele hule helv.. en fisketur.....kort og uhyre intens.

Når man har set fish&the fly 4 med de mega stimer som fluen fisker forbi, men hvor mange af fiskene ikke engang kigger efter den. Sådan var det i dag. Med den untagelse, at alle fiskene bare gik efter fluen. Jeg har ikke tal på de gange hvor vi begge havde fisk på samtidig og på et tidspunkt var der fisk i hvert kast :D

Fantastisk smukke fisk alle sammen. Jeg havde faktisk hjemmefra bestemt mig for at sætte alle evt. fangne fisk ud igen, men da en 59 cm super flot overspringer lå på stranden, måtte den altså med hjem til gryden. Den var fyldt med tanglopper og tog iøvrigt en kobberbasse gnasket så grundigt, at der næsten ikke var mere dubbing på ;)

Super tak for turen Raymond. Vi gør den om en anden dag :)

Anders (Kystfisken)
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden af Anders Schultz.

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4096

Hej gutter

Det er fanme fedt at læse!!! Tillykke med hele oplevelsen.
PS hader jer en smule ;-) - tar revance!

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4097

Det er jeg siger.........kobberbassen er bare generelt mere giftig......hele året rundt ;)
Stort tillykke med nogle rigtig fine fisk. Det er faktisk sjældent at man render ind i så en stor stime fisk, allerede i januar.
Fedt at nogle render rundt og finder dem.....det giver lidt mere håb for os andre der er vekselvarmede.
Hug nu for sat........ da!!!

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4098

Herligt herligt Raymond :)

Det giver virkelig blod på tanden med sådan en beretning her i den kolde tid. Måske skulle man bare få pustet støvet af stangen her hvor jagtsæsonen alligevel netop er overstået.

P.S. Hader jer ikke, men regner med at I er indforståede med den 3 måneders karantæne i nu har indkasseret :laugh:

/Lasse
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden af Lasse Fjeldsted.

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4099

Hej Raymond

Super fiskeri, tilllykke med det, det skal bare nydes når det opleves...
Det ligner yderkyst... er det rigtigt?

Morten

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4100

Hej Morten. Det var åben kyst.
Langt fra fjordene.
Er stadig lidt høj , af oplevelsen

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4101

Super fed læsning og indlevende, samt tillykke med de fine fisk..

Turen er sikkert en som i ik lige glemmer, samt sikkert også smiler lidt af. Som jeg har læst beretningen, så var det lidt spontant og skulle bare lige ud og vifte et par timer..

K&B.
Uwe

Bonanza på kysten 4 år 9 måneder siden #4102

Fed beretning.
Nordkysten?

Venligst
Jens

At have røven i vandskorpen kan også være en positiv ting....

Bonanza på kysten 9 måneder 3 uger siden #8228

Jeg bliver lige nødt til at have denne op igen.

I morges tikkede der en Messenger ind fra Raymond "I dag er det præcist 4 år siden vi havde bonanzaturen".

Man bliver helt høj af at læse beretningen igen. Jeg har været så heldig at have en del ture i 2016 som udviklede sig Bonanzalignende, men intet så vildt som denne tur.

Igår var en mere beskeden dag, men i alle de flotte beretninger om store og mange fisk, skal man hele tiden være ydmyg og huske, at hver fisk er hårdt arbejde og fangst absolut ikke er garanti.

www.facebook.com/guldbassen/posts/1293963907367353
Findes der en smukkere fisk end en ørred i vand?
Ja en ørred på vej på land

Bonanza på kysten 9 måneder 3 uger siden #8229

Jep , på denne dato er det fedt at teg et "break" fra jobbet og lade tankerne glide tilbage
til denne kolde vinterdag, hvor det hele bare spillede.
Masser af fisk der ville lege med.

Tænk hvis kameraet havde stået derude den dag , det havde nok været lige vildt som fiskeriet.

Bonanza på kysten 9 måneder 3 uger siden #8230

Hej Raymond og Anders

Sådan en beretning bliver man aldrig træt af at læse.

Selv er jeg ikke til arktiske temperaturer.

Med venlig hilsen
Eigil Christiansen

Begivenheder

#Kunena img { max-width: 640px !important; }